Vickan vs pappa


Inte ett ont anande kollade jag på prinsessförlovningen idag på jobbet. Plötsligt fick jag ett infall. Varifrån det kom är oklart. Men jag zappade oväntat över till Tv4 Uppland där nyhetsuppläsaren precis avslutade sin mening:
- . . . en protestlista hemma hos knivstabonden Olle Linder.
Åh, herregud, hann jag tänka. Vad har pappa hittat på den här gången?

Tack och lov var det inte fråga om någon protestlista mot Daniel Westling (som var min första tanke - av någon märklig anledning, för pappa är allt annat än rojalist). Det handlade om betesmarker förstås. Det brukar ju göra det. Eller så går han promenader med kossan Doris i Abrakadabra eller hamnar i kinesiska National Geographic. Eller bara SvD. Ja, han är sådan, min fina pappa. L i n s l u s. Big time.

Och idag fick han gott sällskap av prinsessan i nyhetsrapporteringen. Det är det inte många pappor som får. Möjligtvis kungen. Kommentar:
- Stackars Victoria. Att hon skulle behöva komma i skymundan en dag som denna.

Här är nyhetssändningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback