Kärlekscoach till syster


Jag måste bli normal, tycker Moa. Hon ser ut lämpliga killar åt mig. Lagom trevliga, lagom snygga, lagom rika. Hon tycker att jag kunde lära mig något av dem. Och kanske gifta mig på kuppen.

För ett tag sedan hade hon hittat en som hon tyckte var perfekt. Jag var mer skeptisk. Hon hittade på alla möjliga sätt att utpressa mig till att tillbringa tid med honom. En gång ville jag låna Moas sjal. Den är verkligen fantastiskt fin och får mig att framstå som tusen gånger vackrare än annars. Så jag var angelägen. Men hon sa blankt nej för hon skulle själv använda den. Jag blev alltmer desperat och föreslog allt djärvare byteshandlingar. Vi blev surare och surare. Tillslut sa jag:
- Vad kan jag göra för att få låna den? Vad som helst!
Moas ansikte sprack upp i ett stort leende.
- Det vet du, sa hon.
Och jag fick låna sjalen.

Men jag gifte mig inte med honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback