Stick


Idag fick jag en ny insikt. Den generade mig lite, för jag försöker vara djup och kulturell och bara tycka om cool musik. Men så hörde jag
När vi gräver guld i USA med GES och insåg att den är närmast genialisk. Melodin är helt fantastisk och enkel, fast ändå lite spicy. Texten innehåller massor av metaforer och inga klyschor som "heja Sverige" och "fotboll". Visst, det är kanske inte den bästa text jag hört. Men det är liksom en fotbolls-VM-låt.

Insikt nummer två idag var att getingar sticks, och att det gör ont. Jag och Linnéa satt på Eko-caféet, drack te och lyssnade på svensk jazz när den lilla insekten passade på att sticka gadden i min rygg. Vi fick fixa salva på apoteket och byta hak till Café Symphony bredvid Musikens hus. Där fanns det också getingar, men den vita chokladen var nice och ägaren (?) galet trevlig.



Kommentarer
Postat av: madelene

Jag tänker på dig med!! Vi saknar dig här. Vad har du för planer nu? Sundsvall är sig likt, förstås. Men vi är en lite mindre skara nu. Stor kram!

Postat av: Anonym

den låten är kultur i allra högsta grad. kommer ihåg hur mamma och pappa spelade den i bilden under 1994 när man bara var 7 år.. :)

2008-09-04 @ 09:00:13
Postat av: Linnéa

Han var så skön! Mitt nya stamhak. Om man nu kan ha ett sånt i en stad man knappt är i. Nu är jag i oslo. Ses snart igen.

kram

2008-09-04 @ 15:58:38
Postat av: P

Jag håller helt med dig, När vi gräver guld är en kanonlåt! Och jag menar det alltså, ej ironi. Jag har lyssnat så himla mycket på den när jag var yngre. Det är lite därför jag gillar Strömstet som jag sa, han har det där När vi gräver guld-geniala i sin musik :)

2008-09-08 @ 17:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback