Förklara mina ögon


Jag spelade om pengar med en illusionist tidigare ikväll. Det var en hundra-euro-sedel i potten. Jag förlorade såklart, liksom de tre övriga deltagarna. Han läste mina tankar, men sa rakt ut att allt bara var fejk. Jag vill inte veta.

Han fick mina ögon att glittra, som alltid när jag ser något oförklarligt. Men sedan ville han bevisa att magi inte existerar. Att vi lurar oss själva hela tiden. Att om vi verkligen, verkligen tror något så ser vi tecken och samband och förvandlar dem till något övernaturligt. En annan illusionist jag mötte för någon månad sedan poängterade samma sak.

Suck. Är det en trend bland magiker att försöka övertyga folk om att världen är omagisk? För då ska jag banne mig sluta fråga dem om sådana viktiga saker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback