Den bläckfisken


Det var inte mycket matnyttigt i mitt förra inlägg. Fast jag har inte utlovat någon speciell sorts ihopkok i och för sig. Apropå mat så har jag saknat de grytor som P lärde mig koka i Norrköping. Där kan man snacka matnyttigt. Och gott. Inte som spanska ägg, strips och vin vareviga dag, även om det också har sin charm ibland.

För att fortsätta på mattemat så kan jag bekänna något - något som jag visserligen inte skäms över. Jag har brutit mot mitt vegetarianskap två gånger under min resa. För jag ville vända upp och ner på allt. Allt. Först en okänd slags skaldjur och sedan bläckfiskringar. Jag förväntade mig ont i magen i tre dagar och en konstig känsla i hjärtat, men världen gick inte under så mycket som jag trodde att den skulle göra.

Såklart inte. Ändå dissar jag nog kött ett tag till.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Välkommen hjärtat...=)

2008-11-03 @ 18:58:01
Postat av: Linnéa

Är du hemma nu eller blev de en sväng till norge?



saknar dig och våra samtal


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback