Med snögubbar som fångvaktare


Det var mysigt att vara insnöad. I en timme ungefär. Sedan började situationen gå mig på nerverna och jag tröttnade på att inte kunna gå utanför dörren utan att förvandlas till ett stort vitt spöke med jympadojjor. I morse var det dessutom trafikkaos. Bussarna gick inte, folk fastnade och körde av vägen. Tv:n slocknade mitt i Toppform vilket ledde till kalabalik från mina föräldrars håll. Vi tror att vi kan så mycket, men så dör tv-bilden och därmed även världsbilden. För om vi inte har vägar att åka på, tv att titta på eller åtminstone radio att lyssna på - vad är vi då? Ingenting? Eller oss själva, kanske. 

I morgon tänker jag hur som helst slå mig fri från väderfängelset.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Har du blivit insnöad? Låter spännande. Snart ska jag åka hem. Känns nästan som Sverige är en illusion jag drömmer om men som egentligen inte finns. Ett fantasiland där allt kan hända...har så konstiga saker jag vill göra när jag kommer hem. Mamma och pappa kommer nog fundera. Ojoj, måste till skolan. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback