Innan natten


Nu regnar det - jag hann precis hem innan det började ösa. Har jobbat kväll på redigeringen två dagar i rad och då slutar man halv tolv. Matvanorna skiter sig rejält. Jag som hade fått in någon sorts rytm i det hela innan och mådde väldigt bra av det. Men det sabbade jag såklart första dagen som kvällsredigerare. Då åt jag hämtpizza och kakor. Vilket var helt underbart.
 
Jag börjar få in vanan och snabbheten i redigeringen också, även om jag inte tar åtta sidor per kväll än, som flera av de ordinarie. Men väl sex sidor, och då har jag bara redigerat kväll två veckor innan. Så har jag och orterna (Valdemarsvik- Finspång- och Söderköpingsidorna) numera ett mycket speciellt förhållande till varandra. Vi är riktiga radarpar och det har jag ingenting emot. Det har funkat bra hittills. Fast lite ångest har jag på morgonen sedan och vågar knappt öppna tidningen och kika på mina uppslag.
 
Men för att återgå till det jag började med - vart tog sommaren vägen? Det snöar tydligen i södra Norrland. Grattis Sundsvall?



Kommentarer
Postat av: fyr

käka med pizza idag. de var underbart, men inte efteråt ;)

Postat av: Fabiandiana

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.

2009-09-23 @ 14:06:22
URL: http://fabiandiana.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback