Infall


Ett infall idag igen. De börjar bli några stycken. Mamma hade precis sagt grattis när något hände med linjen och det bröts. Jag tittade upp på en skylt och insåg att jag stod utanför Musikbörsen. Det räckte. Jag bestämde mig på en gång. Så nu står ett klaviatur här framför datorn. Ett klaviatur till för notskrivningsprogrammet, som inte går att installera.

Jag visste sedan innan att jag bor i samma lägenhet som två gitarrister. Men att en av dem varit gitarrlärare var mig obekant. Till dess att han på ett mycket pedagogiskt vis visade mig en barréövning och en plockövning. Sedan höll han ett föredrag om gitarrister genom tiderna. Ett föredrag jag tagit del av flera gånger innan från andra håll, men som jag gillar rätt mycket ändå. Nu kan jag en gnutta mer - och kanske han också.

Det kanske märks vad jag är inne i för sorts period och jag älskar det! Men jag har faktiskt skrivit en artikel om MUF idag också. Och inte helt glömt bort min födelsedag heller. Det är omöjligt när alla påminner om det hela tiden. Inte för att jag är någon större fylla-år-typ, men visst är det kul att få femton sms i rad. Tack! P och Flisa hade tänt ljus i hallen, lagt en blombukett på bordet och sjöng för mig när jag steg innanför dörren. Åh.



Kommentarer
Postat av: Kuyferd

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback