Farlig


Varje morgon och eftermiddag när jag cyklar till och från jobbet regisserar jag filmer och skriver böcker i huvudet. I öronen har jag Lasse Lindh, Sinead O'Connor eller klatschiga dängor från musikalfilmen Hairspray. Ibland kan jag dagdrömma om att jag är med i en musikal. Jag är en trafikfara, tyckte Patricia. Äsch äsch.

Igår var jag ute och gick i parken, långt långt. På vägen runt strömmen finns en grotta med ord ristade i stengolvet. Jag kunde inte låta bli att gå in och fick direkt syn på ett citat som jag inte riktigt kunde släppa efteråt. Det löd ungefär: "Vi älskar bara det som vi inte helt äger". Jag tror att det var Proust. Smart kille.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Gud vad sant! Nu har jag äntligen uppdaterat min blogg lite...var ju ett tag sen. Ringer senare i veckan om du vill.

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback