Det speciella ordet


"Jag tror inte att varje människa är unik. Om varje människa är unik så är unik ett rätt onödigt ord."

Det var ett grymt irriterande citat som min vän skickade alldeles nyss. Jag både håller med och dissar det. Klart att varje människa är unik, liksom, annars skulle vi inte vara olika rent biologiskt. Och jag har inte mött någon som är precis som någon annan. Men jag har träffat människor som jag lyfter ur mängden, som är högre på något sätt och som lyser så starkt att det bländar. Kanske är de lite mer unika än andra. 

Unik är ett väldigt fult ord när man smakat på det i fem minuter. Men det har en vacker betydelse.

Du, min vän, är för övrigt en av de starkt lysande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback