Städtanter


Min första dag som tv-fotograf. Första uppdraget: en presskonferens i totalt mörker med tidningsreporter. Andra uppdraget: påskvandring i Pingstkyrkans källare (mörkt!). Två mardrömsknäck. Hade jag varit professionell fotograf så hade jag säkert löst situationerna på något bra sätt. Nu fick jag köra på halvsnygga nöduppljusningar i Final cut. Dessutom virrade jag omkring i Norrköping ensam med en högerstyrd skåpbil och var en hårsmån från parkeringsböter. Men jag är inte bitter.

För sedan köpte jag mig en ny cykel. En röd den här gången. Jag ska nog helt enkelt inte vara blå.

Och Patricia och jag blev så inspirerade av städguruerna i "Rent hus" att vi styrde upp köket på bara ett par timmar. Ett mycket effektfullt tv-program måste jag säga. Vi kände oss kanske lite träffade av allt äckel, för bombnedslag var innan ungefär bara förnamnet på vårt kök. Men inte nu längre! Hela jag luktar rengöringsmedel till på köpet.



Kommentarer
Postat av: lisaaa

haha, varför har ni en högerstyrd bil? finns det någon smart mening bakom?

2008-03-20 @ 12:03:34
Postat av: Anonym

Städning is the shit. I alla fall efteråt. Vad grym fotograf du kommer bli när du får såna utmaningar!

Postat av: Johanna

Haha, risken är väl snarare att de inte skickar ut mig på sådana saker nåt mer. Och ja, den högerstyrda bilen alltså... nej, det finns ingen smart mening bakom vad jag kan se.

2008-03-21 @ 10:53:09
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback