Spetsfundig


Här är
Johanna goes dagisfröken. Ett gulligt litet inslag med barn, där jag lyckades gå in i bild på ett ställe. Men allt var kaos, så det är förlåtet. Och här fortsätter jag på tågtemat, med egen speakerröst för första gången. Kuriosa är att jag körde i Linköping med en automatväxlad, högerstyrd skåpbil när vi spelade in. Och kom fram!

Idag blev min cykel stulen - igen. Så jag köpte pizza på vägen hem (fick åka spårvagn, by the way) och glodde på mitt sommarvikariatskontrakt för hundrade gången. Ord som "multijournalist" och siffror som "21 000" muntade upp mig en aning:



En journalist är en människa som inte begriper någonting, men som skriver begripligt om vad som helst.
Frejlif Olsen

Efter att ha talat med journalister söker jag mig gärna till kor. De ser inte så misstänksamt på mig och ställer inga spetsfundiga frågor.
Ian Smith

Skillnaden mellan journalistik och litteratur är att joumalistiken är oläslig och litteraturen oläst.
Oscar Wilde



Kommentarer
Postat av: lisaaa

coolt johanna! du låter verkligen som en tvreporter, är det ngt som man får lära sig? söta barn med :)

2008-03-11 @ 21:17:33
Postat av: Helena

men prutt, det går itne att titta på de där filmerna för mig. Jag vill också se!^^

Postat av: madelene

Jättebra Johanna! Vad proffsig du är :D Kul knäck också!

2008-03-12 @ 21:02:05
URL: http://madelenes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback