Rädda tigrarna


- Du ska till Kolmårdens djurpark och filma tigrar idag, sa redaktören.
Och till Kolmårdens djurpark begav vi oss med den automatväxlade skåpbilen. Jag körde. Väl framme insåg jag att jag skulle intervjua en indier om utrotningshotade tigrar - på engelska, utan förberedelser. Mr Indier hade mustasch och en klyschig accent. Fotografen kallade honom för Apuuu, i smyg. Efter ett smått kaosartat samtal med Apu, fick vi en privatvisning i Tigerworld, trots att det är stängt fram till sommaren. Redaktören ville att jag skulle göra en ståuppa medan tigrarna slet mig i stycken, men jag avstod.

Jag har hittat mitt favoritord number one: spetsfundig. Det smakar så gott i munnen. Men jag vet inte riktigt exakt vad det betyder. Någon som kan förklara?



Kommentarer
Postat av: lisaaa

låter som om man är fyndig?

2008-03-12 @ 22:28:37
Postat av: Anonym

Fyndig på ett invecklat sätt, eller man kan säja det om något som låter fyndigt men man inte riktigt förstår.

2008-03-12 @ 23:28:14
Postat av: Sverrenicole

Great .Now i can say thank you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback