Vad är väl en bal


Lisa fyllde år. Hon fick två kylväskor och jag fick en. Vad är grejen med kylväskor helt plötsligt? Hur som helst så behövde jag en, så det passade i alla fall mig utmärkt. Sedan blev vi nekade inträde på en klubb i Uppsala eftersom vi var för unga. Och dissade själva tre andra eftersom vi blev så bittra efter det första nederlaget. Istället stod vi på gatan utanför Östgöta nation och tittade in genom de stora fönstren. Det var bal och vackra klänningar, dansmusik och frack. Om vi ändå . . .

Vid pianot
Det blev en pianopop-à-la-Maia-Hirasawa-låt i tretakt med en halvfånigt glad melodi och oskriven text idag. Kanske är det en liten utveckling i komponerandet i alla fall? Det var i alla fall något annat än min filmmusik som jag i vanlig ordning inte kan framföra själv. Jag lyckas alltid involvera tusen instrument - från tuban och stråkorkestern till den lilla triangeln i hörnet som absolut inte får glömmas bort. Är det inte så mycket lättare att göra instrumental musik? Ibland är texten överflödig. Men oftast är den bara för jobbig att skriva ner. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback