Röd metall


Hur hamnade jag här? Nu kan jag Hallelujah och I'm yours på gitarr. Idag har jag komponerat och betalat hyran samt städat i tolv timmar. P och jag satt länge i trapphuset efteråt, totalt utmattade, och delade upp grejer. Jag fick en dammvippa. Nivån på våra konversationer brukar vara något högre - vi diskuterade lacknafta och sopborstarnas utseende.
Jag: -Vad är det för färg på sopborstarna?
P: - Röda.
Jag: - Båda två?
P: - Ja.
Jag: - Är det samma röda färg?
P: - Nej, lite olika. Den ena är mörk på metallen och den andra är ljus.
Jag: - Metallen?

Jag tänker på Sundsvall när jag sover i den här nya lägenheten, för kylskåpet är av samma märke och sängen står på samma plats (jag tror att jag ska flytta på den). Nästa steg är optikern och en praktikrapport. Allt det där är min värld just nu. Är det inte märkligt att alla de saker jag funderar på är totalt oviktiga för andra? Ändå uppfyller de mig. Det är hemskt egotrippat och jag vill sluta right away. För så himla viktiga är de inte för mig heller, det bara känns så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback