Catchy dravel


Om någon är ett geni på musikprogrammet Sibelius, får denne gärna komma hit och dricka te någon dag ganska snart. Jag blir verkligen galen över allt jag vill göra men inte kan. Jag blir också vansinnig på att det känns som om jag bara kopierar slingor när jag gör musik. Som om allt jag gjort har komponerats av någon annan före mig och jag har bara hört det och har det någonstans i huvudet, men tror att det är jag som har skrivit det. Den känslan går mig på nerverna. 

Problemet är att jag vill att musiken ska kännas fullständigt självklar. Det ska vara catchy, men inte catchy-det-här-har-vi-hört-tusen-gånger-förr utan catchy-ååhh, som en aha-upplevelse.

Varför jag vill det är ganska oklart. Jag låter ju knappt någon lyssna på det jag gör i alla fall. Då spelar det väl ingen roll, kan man tycka. Vilket dravel. Catchy dravel - jäklar vilket fånigt artistnamn, det borde någon lägga beslag på!



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Kan du inte skicka något till mig? Jag är väl ödmjuk och snäll om någon, eller hur?=) Puss

2008-06-14 @ 11:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback