Plask


- Innan jag kände dig, visste jag inte att det fanns musikfilosofi på så hög nivå, sa hon.

- Dumt, svarade han. Du måste ha bott i en skokartong. Det är förresten inte bara musik. Alla är väl på jakt efter den ultimata upplevelsen. Men när den kommer gäller det att inte stänga för vissa grindar. Inte försvåra. Gör man det, kan man aldrig 'bli ett'. Det känns som att du slaviskt bara hänger dig åt en princip för att det verkar förnuftigt i din hjärna.

- Det är det sista jag vill göra, sa hon förskräckt.

Och detta är inte ett utdrag ur en Coelho-roman, men tro gärna det. Förlåt, Mr Joke, fel citat. Jag lovade dig ett annat, men det här passade väl bättre?

Regn var samtalsämnet idag på tidningen. De skickade till och med ut fotografer för att fota. . . regn. Typ "Norrköpingsborna har nog aaaaldrig sett regn förut, vi måste visa dem så att de stannar under sina paraplyn så vi slipper se de jävlarna". Hej och hå. Sedan stack jag hem till P för att dricka te och äta kakor och fundera över varför det är så röda vägar på Åland. Jag lärde mig också hur man hackar mandel och att P kan spela marackas (eller vad det nu kallas) i speed-fart.

Men fuck regnet, för Ims och jag ska på semester!




Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja, hihi, vad roligt det ska bli!! Jag längtar galet..Sjukt skönt att komma härifrån lite dessutom. Puss på dig

2008-07-08 @ 14:56:26
Postat av: P

Var ska du på semester? När?

2008-07-08 @ 20:47:21
Postat av: Johanna

En helg bara, till Tallinn.

Postat av: Prebenkamilla

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2008-12-02 @ 20:30:47
URL: http://www.enequist.dk/prebenkamilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback