Jo, jo, jo, johanna


Idag har jag namnsdag och ingen har sagt grattis en enda gång (jo, mamma i helgen). Så jag gratulerar mig själv genom att svara på de frågor som jag ställer till mina namnsdagsbarn på Personligt.

Vad tycker du om ditt namn?
-Pas mal. Eller både och. Jag hatade det när jag var liten. Johanna lät så vanligt, inte alls som en prinsessa. Men när mamma berättade vad de hade för alternativ (Emma, Frida, Hanna och så vidare...) så blev Johanna helt okej i sammanhanget. Inget ont om namnen jag räknade upp, men jag har aldrig riktigt gillat dem. Sedan tycker jag om ibland när folk säger mitt namn. Det är liksom jag.
Hur firar du?
-Inte alls faktiskt. Hmm, kul.
Vad gör du annars under fruntimmersveckan?
-Jobbar - med fruntimmersveckan bland annat. Har kissen här igen i några dagar också. Till helgen ska jag åka boooaaat!



Kommentarer
Postat av: Therese

Grattis!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback