Praktikdag nummer ett över


Haha, jag älskar mitt jobb. På redaktioner är det alltid fullkomlig kaos överallt. Precis som jag! Vilken underbar kombination. På Norrköpings Tidningar är det om möjligt ännu mer kaos än jag är van vid just nu:

1. De bygger om, och har därför stuvat in hela redaktionen (den är stor) i typ två konferensrum. Jag sitter på ordförandens plats på kortändan och skriver, med tolv andra reportrar runt samma bord. På Enköpings-Posten hade jag ett eget kontor. Jag förstod inte då hur bra jag hade det.

2. Hundratals nya ansikten och lika många namn på samma dag är som upplagt för att jag ska göra bort mig. Och visst sträckte jag ut handen en gång för mycket ibland. Men så gick det lite för långt när jag än en gång ville hälsa på en av alla de tusen medelålders män som jobbar på NT.
- Hej, vi har träffats förut, sa han och log lite.
Jag insåg efteråt att det nog inte ens var första gången han fick påpeka det för mig, utan andra. Attans.

3. Nyhetschefen kastade ut mig i ett infekterat bråk som pågått i flera månader, och sa:
- Gör ingen konflikt av det här.
Hmm. Det är svårt när det springer in en gråtande kvinna i rummet mitt under intervjun med hennes chef och hävdar att hon känner sig orättvist behandlad. Det är en konflikt.

4. Min handledare är i Stockholm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback