Min orediga lilla etta


Det ser förskräckligt ut hos mig. F Ö R S K R Ä C K L I G T. Just nu beror det på att jag ska flytta. Men jag är ingen städtant annars heller direkt. Däremot hatar jag oreda. Jag hatar det så mycket att jag inte riktigt kan plugga eller göra någon annan nytta om jag vet att diskbänken är full med disk. Ändå tar jag inte itu med det hela, för det är så trååååkigt. Och damma bakom möbler har jag nog inte gjort sedan jag flyttade in här (för det ser man ändå inte). Det får jag äta upp nu.

Att ha någon som utför mina hushållsnära tjänster när jag blir rik vore praktiskt - det förnekar jag inte. Fast jag är ju ändå kvinna, det är sant. Jag förväntas klara av allt.

Får jag dessutom inte skylla mig själv om jag blir så rik och girig att jag köper ett hus eller en lägenhet jag inte hinner med att sköta? Och är jag då dömd att bo i en etta resten av mitt liv? Jag har i och för sig inget emot det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback