Middagsbjudningar är inte riktigt min grej


Det skulle bli så perfekt. Hela gårdagen sprang jag fram och tillbaka mellan spisen och telefonen som en råtta med eld i baken. Jag förberedde allt och ingenting fick gå fel, för det handlade om prestige. Nu skulle jag visa att jag kan mer än att steka Dafgårds färdiga grönsaksbiffar. Om jag bara anstränger mig lite kan jag bli en mästerkock, tänkte jag. När jag ringde mamma för femte gången och frågade hur plattorna ska ligga i en lasagneform, började hon tvivla på mina kunskaper. Men jag var vid gott mod.

Ända till dess att min gäst kom. Han blev plötsligt lite mer intressant än den vegetariska lasagnen i ugnen och allt fokus hamnade någon annanstans. Lasagnen blev svart. Jag fick panik.
- Det är lungt, Johanna. Jag letar inte efter en hemmafru, sa Mr Joke och avväpnade mig totalt.

Så igår avslutade jag mitt gamla liv. Bränd lasagne, magi och den sista kyssen. Nu har jag inte längre något intresse av att stanna här.



Kommentarer
Postat av: Anonym

"Bränd lasagne, magi och den sista kyssen". Älskar din blogg Johanna! Lycka till med nya livet nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback