Surt, surt, surt


Okej, såhär:

1. Jag gräver i två veckor: something is going on in the polishus.
2. Vi får lägga ner. Ingen vill gå ut i media. Men jag vet att det är något fel!
3.
Två dagar senare i Östnytt: "Kriminella byggde om arresten".

Sedan brakar allt lös. Min källa vill helt plötsligt snacka och jag gör
en artikel igår och en uppföljning idag. Men Östnytt var före och jävla skit! Well well - jag kan i alla fall allt om arrestlokalen i Norrköping, upphandlingar och arbetsmiljö vid byggen.

Jag har valt världens bästa yrke, men ibland vill jag bara skriva om dinosaurier och barn hela dagarna.



Kommentarer
Postat av: lisaaa

samtidigt betyder väl inte en gång kriminell alltid kriminell? vad var det som var så stötande med bygget? hade det gjort det enkelt för de framtida intagna att slå sönder väggarna eller vad är grejjen?

2008-02-28 @ 21:37:41
Postat av: Johanna

För att folk som har gjort sig skyldiga till brott inte får ha tillgång till säkerhetsavdelningar i polishuset. Klart det går att diskutera, men många som begår brott gör det inte bara en gång. Det är väl så de resonerar på polisen också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback