Hej Sverige, dansband is my thing


Kanske har jag precis gjort mitt livs största journalistiska misstag. Och det var inte ens på jobbet. På Stockholms central kom en ung tjej fram till mig med en fotograf i hasorna. Hon sa att hon var från Aftonbladet och undrade om jag ville vara med i "Vi fem" på baksidan. Jag kände att jag inte kunde neka, trots att jag såg förskräcklig ut. Har alltid velat vara med i en tidningsenkät, men aldrig fått chansen innan. Jag har bara gjort dem. Världens seriösaste fråga fick jag: "Vann rätt låtar i Melodifestivalen igår?" Haha. Och jag var tvungen att svara ja, för de andra låtarna var så dåliga, så jag tycker faktiskt det. Christer Sjögren var ju i alla fall schlager. Och Amy klart bättre än typ Velvet (jag har nog något personligt emot den människan av någon skum anledning).

Så nu kanske detta basuneras ut på kvällstidningens sistasida, och den enda bild Sveriges befolkning får av mig är att jag älskar Christer Sjögren och Amy Diamond. Plus en ful, osminkad nuna. Lyckat, Johanna! Jag måste ägna resten av mitt liv åt att ändra på den bilden.

En liten fråga: Är det väldigt illa att vakna mitt i natten av ett skumt ljud och undra om det är mobilen som ringer eller en ko som råmar?



Kommentarer
Postat av: Helena

hehe, ja det beror ju på vad du har för ringsignal:P

Postat av: Johanna

En Sting-låt.

2008-02-10 @ 20:46:44
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: lisaaa

Nej men herregud, schlager eller inte, smörande Christer var ju den hemskaste låten på jorden. Förstår inte att diggeloolåtskrivaren kommit på med en sån usel melodi som man hört hundra gånger förut! Och flaggorna var ju för mycket!

2008-02-10 @ 21:52:42
Postat av: Johanna

Too much är ju schlager! Det ska vara fånigt.

2008-02-11 @ 09:38:24
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback