Oviktigt gånger tre


1. Det blir slit och släp på julafton för första gången på tjugoett år. Tomten kan ju inte ha ensamrätt på arbetspassen.

2. Bland mina midi-kompositioner hittade jag idag en pinsam historia. Det är egentligen inte en komposition utan ett arrangemang av den gamla dängan Love and soul. Ni vet det där som varenda människa "kan" spela trehändigt på pianot och som jag (när folk frågar) säger att jag får ont i huvudet av. Men nu hade jag alltså tydligen gjort ett arr på den för länge sedan och det låter så fröjdigt att jag blir glad när jag lyssnar på det. Det är det som är det pinsamma.

3. Plötsligt en dag blev jag bjuden över till grannlandet i väst. The capital. Där har jag aldrig varit!



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vad ska du göra i Oslo, om jag förstod det hela rätt?

Och haha!! Fullständigt underbart att du gjort en variant av den..=)

Är du ledig på måndag by the way? Är på Åsbergby då, hos farmor främst. Puss

2008-12-04 @ 00:47:09
Postat av: Johanna

Ja, jag är nog ledig då, skulle jag tro.



Om jag nu åker till Oslo så tänker jag upptäcka stan, för den sägs vara trevlig. Och kanske hälsa på någon också.

Postat av: Linnéa

När ska du dit? Och vad menar du med punkt ett? Ska du jobba på julafton eller vara tomte?

2008-12-04 @ 07:42:29
URL: http://pumpkinboy.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha. Jag förstod nog att det skulle bli missuppfattningar där. Tomte vore ju inte helt fel, men jag ska jobba.

2008-12-04 @ 14:02:46
URL: http://johlie.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vad roligt! Det kommer nog bli en jul att minnas. :-)

kram

2008-12-04 @ 17:17:00
URL: http://pumpkinboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback