Ormens comeback


Den julen var det snö på marken, berättade farmor. Dagen före julafton skulle hon läsa för oss barn om Jesu födelse, som hon alltid gjorde. Min bror Joel, som var något barnsligare då än nu, sprang mest runt med en gosedjursorm runt halsen.
- Nu äter jag upp dig! Haha, väste han ondskefullt.
Vi blev ormlunch allihopa. Farmor, farfar, jag och kusinerna. Och varje gång fick vi höra samma dom:
- Nu äter jag upp dig! Haha!
I brist på fler offer, gick Joel fram till krubban. Farmor tog sig för pannan eller något liknande och tänkte "oj oj oj, nu är det jesusbarnets tur."
Joel och ormen böjde sig över krubban och åtminstone en av dem rynkade på ögonbrynen. Sedan utbrast Joel med sin arga, hesa ormröst:
- Ära vare Gud i höjden och frid på jorden!



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Haha!! Det lär ha varit ett tag sedan...=) Kram

2008-12-26 @ 23:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback