Juuultänk


Julbord igår och julbord idag. Jag som inte ens gillar det här med maten så mycket, men blir man bjuden så blir man. Jul - prinskorv och sill. Midsommar - prinskorv och sill. Påsk - prinskorv och sill. OCH ägg. Vågat. Traditioner är så överskattade. Men det tycker inte sister. Hon är förkrossad över att julaftons-kalle-ankan kommer att äga rum på nedervåningen i år. Vi har alltid suttit där uppe, men nu står pianot i vägen (lättare att möblera om i huset än i huvudet tydligen). 

Hon bekymrar sig långt mycket mindre om att varken jag eller brorsan kommer att vara hemma. Jag jobbar - och det är väl okej? Men jag är däremot skeptisk till brorsans beslut att fira med flickvännen i Göteborg. "Är inte det jämförligt med att flytta ihop och skaffa barn?" Det tyckte inte han.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback