Älgen som sprang till skogs


Jag körde på en älg i förrgår. Det störde mig inte så mycket faktiskt. Den klarade sig och jag klarade mig och bilen klarade sig utan värre blåmärken. Alla glada och nöjda. Men nej, tydligen inte. För då ska man ringa till polisen och de ska göra eftersök och det var ett himla liv hit och dit. Och mamma blev chockad och sa att jag hade änglavakt. Älgen hade kunnat komma en tiondels sekund tidigare och då hade jag varit död.

Ja, men jag hade kunnat varit med i flygplanet som kraschade häromdagen också. Livet är tillfälligheter och jag litar på att jag lever en stund till, för jag är inte klar riktigt än.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Men kära nån, klart du ska vara glad att du klarade både dig, älgen och bilen med så lite skador. Man kan verkligen dö av de där muskelbergen..

2008-08-24 @ 19:30:02
Postat av: P

Älgavakt hade ni båda! :P

Shit vad läskigt ändå, skulle jag inte vilja vara med om.

När kommer du till stan, jag saknar dig?!

2008-08-24 @ 20:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback