Ooond


Igår kväll slutade jag på Norrköpings Tidningar. I regn satte jag mig på cykeln och lämnade tidningen för sista gången på länge. Inga tårfyllda farväl, jag är inte sådan. Så verkar det som om hela världen vill att jag ska ha ångest för min framtid, men hallå. Jag klarar mig. Inga katastrofer i sikte.

Jag fick en skiva igår också. Musik av P:s vän, Elektroniskt, såklart. Hittills har jag dissat allt sådant. 
- Men det HÄR kommer du att tycka om!
Och ja. Ja, det här låter mer som tv-spelsmusik med tydliga melodier och små söta pling här och var. Gulligt. En låt heter The clock tower och i bakgrunden hörs ljudet av en klocka som dras upp. Och en mystisk melodi som får mig att tänka på små grodliknande figurer med runda o-munnar som bygger klockor i ett torn medan regnet öser ner utanför. Nästa heter Fighting Dr. Ooond. Han är alltså inte bara ond, utan ooond. Läbbigt. Musiken är inte så läbbig, snarare "haha, jag vinner över dig, Ooond! För jag är Grrroood!". Hihi.

Det är helt enkelt mycket O över den här musiken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback