Heja sjukvården


Idag betalade jag 80 spänn för att träffa en sköterska på vårdcentralen. Att "träffa en sköterska" innebar att ta blodtrycket. No more, no less. Blodtrycket var i sin ordning, men jag fick använda alla mina journalistiska kunskaper för att dra det ur henne. Typ "hmm, vilka frågor är det nu man ska ställa - när, var, hur, varför...?".

Hon: - 110/77.
Jag: - Jaha. Vad betyder det då?
Hon: - Det är bra.
Jag: - Så bra. Hur får jag svar på mitt blodprov?
Hon: - Vet du inte det?
Jag: - Nej.
Hon: - Nähä.
Paus.
Jag: - Så hur gör jag?
Hon: - Du får väl ringa hit.
Jag: - När då?
Hon: - Om några dagar kanske.

Okeeeej.

Jag blir ganska trött. När jag blivit frisk från den här skiten, ska jag aldrig mer bli sjuk.

Naturläkaren som jag intervjuade häromdagen har så förbaskat rätt. Hon sa att man ska tänka "jag är sjuk, jag klarar mig" istället för "jag är sjuk, ta hand om mig". Bra tänkt.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Meh, gjorde hon inget mer? Förbaskade inkompetenta...^?=)(?= Hur många rör blod tog hon och vilka färger? Får se om de kan figurera ut ngt på det..

2008-08-05 @ 22:16:48
Postat av: Linnéa

Visste inte att du var så sjuk...vad har du fått för nåt?



L

2008-08-06 @ 05:15:01
Postat av: Johanna

Ja, det kan man fråga sig.

Postat av: Ingeellen

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2009-02-06 @ 10:09:09
URL: http://ingeellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback