Orgeln och jag


Han hade spelat piano i hela sitt liv och så fort han gick ut gymnasiet fick han ett heltidsvikariat i kyrkan. Idag träffade jag E - 19 år och kyrkomusiker. Jag tror att jag strålade mig igenom hela intervjun.

- Sjunger du? Frågade han efteråt, utan att jag sagt någonting om min musikaliska bakgrund. Då kunde jag inte hålla mig längre och var tvungen att berätta att jag också hoppat in som kantor när jag var yngre. När han spelade psalm efter psalm utantill i vackra arrangemang blev jag så inspirerad att jag nästan sprack. Han erbjöd mig att också spela, men jag kom inte så långt med den saken. Jag har en irriterande musikspärr som hindrar mig när andra människor finns i närheten. Speciellt musikmänniskor. Jag försöker övervinna den, men då blir det inte mer än några fåniga klink. Det är så sorgligt.

Idag fick jag i alla fall ännu en liten pusselbit. Jag samlar dem i en gömd låda.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Släpp spärren Johanna! Bara hoppa och se vad som händer, det värsta som kan hända är att du ramlar. Läter som det skulle kunnat vara pappa detdär. Han var också kantor + gymnasielärare (!) i dendär åldern.

2008-08-07 @ 05:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback