Filmer everywhere


Jag tog med P och promenerade iväg till utebion nere vid strömmen. Vi åt sockervadd, te och vindruvor och det regnade bara på vägen dit. Senare blev det stjärnklart. På min tröja stod "Dreams are free" och jag bar mina första, nyinköpta baggy-jeans. Det kändes coolt. Filmen, Ping-pongkingen, var fin, men jag tänkte mest på vad jag sett tidigare på dagen, Sweeney Todd.

(Kanske var det för att det är en musikalfilm, jag kan liksom inte motstå dem. Eller också var det Tim Burton som charmade mig. Det kan också ha varit den bräckliga, oskuldsfulla, instängda 
Johanna som fick en egen sång, sjungen av Johnny Depp och Jamie Campbell Bower. Kanske blodsprutet tilltalade mig på något sätt. Filmen var hur som helst underbar och jag kan inte sluta lyssna på soundtracket)

Anyway. Bio utomhus, gratis, i världens vackraste park. Smart påhitt, och man får helt enkelt bortse från träsmak i baken och blöta fötter. Och skriken från fjortisgängen längst bak.




Kommentarer
Postat av: Helena

Har bara sett halva den där musikalfilmen med Depp, men den var superbra. Måste se början nån gång.

Postat av: Therese

Har inte sett den än, men vill! Har förresten hittat ett rum som jag ska bo i första tiden i gbg som inneboende =)

2008-08-14 @ 22:07:38
URL: http://pshy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback