Vintern rasat


Varmt på Valborg ska det tydligen bli. Hur många fulla fjortisar hamnar i Slottsbacken i Uppsala i år?

Mina Uppsalavänner kör hela studentracet i år. Champagnefrukost, forsränning, sillunch, mösskastning och så vidare. Det hade varit kul att testa - kanske. Men jag jobbar då, så skit samma. Uppsalagänget fick jag i alla fall träffa lite i helgen. Alla har blivit så studentiga av sig och jag var väldigt intresserad av Jos korridor. I köket står det en lapp med orden: "ett plagg på underkroppen och ett på överkroppen är det som gäller här", ungefär. Haha. Jag ville nästan ta av mig på underkroppen bara för att. Men nej nej. En sådan lapp borde jag sätta upp i mitt kollektiv. Inte för att det behövs i och för sig. Vi är prydliga.

Jag tror att jag sjöng sönder min röst idag när jag höll ett panikstämrep med mig själv. Man hör liksom inte sig själv när man har lurar på sig, så jag vrålade, starkare och starkare. Stackars grannar.

Idag har jag dessutom ägnat en tanke åt alla små igelkottar som satt bo i en majbrasa. Stackars dem. Det blir en hård start på våren.



Kommentarer
Postat av: lisaaa

att dela lägenhet är inte samma sak som kollektiv!

2008-04-30 @ 16:05:28
Postat av: Johanna

Men det ÄR ett kollektiv. Vi har alltid kallat det för det i alla fall. Vad är kriterierna?

Postat av: lisaaa

för att det ska räknas som det anser jag iaf att det ska vara något slags inslag av gemensam ekonomi och matlagning och sånt.

2008-05-01 @ 13:21:47
Postat av: Johanna

Vi har en gemensam kassa för vissa hushållsgrejer.

2008-05-01 @ 15:34:43
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: Hidden Games

Nice site, Keep it up

2010-01-26 @ 10:40:56
URL: http://hidden-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback