Misstänksam


Jag skulle intervjua kille 1, som hade gjort ett kul examensarbete. Hans studentkompisar hängde i salen bredvid och jag frågade dem vad de hade gjort för jobb. En av dem (kille 2) berättade om vad han gjort tillsammans med en annan kille (kille 3) - de hade kommit fram till något som jag fann mycket intressant. Ett missförhållande som jag absolut skulle kunna tänka mig att kolla upp om det stämde, och kanske skriva om. Jag gav honom min mejladress och bad honom skicka rapporten.

Efter intervjun, mötte jag kille 2 och 3 utanför. Kille 3 skakade i hela kroppen och flackade med blicken.
- Jag vill inte att du skriver om det här. Jag tycker inte om att vara med i media, sa han.
- Du har missuppfattat allt. Det är inte så intressant egentligen, du förstorar upp det, sa kille 2.
Jag tyckte att jag i alla fall kunde få rapporten och se det ointressanta med egna ögon, men det tyckte inte de. Till slut sa jag att de inte behövde ställa upp på några intervjuer eller med namn, men att jag i alla fall har fått tipset och att jag inte kan bortse från det.
- Det kommer inte att ha med er att göra om jag gräver lite på andra håll och skriver om det här, avslutade jag och började gå.
- Joo, det kommer det visst! Det blir ju så hur som helst, sa kille 3 desperat och skakade ännu mer.

Förmodligen har de rätt. Det finns inget missförhållande och inget intressant att skriva om. Men killarnas agerande gör mig nyyyfiiiiken. Varför gjorde de så?



Kommentarer
Postat av: Katta

Vad handlade det om som dom skrivit om då?

Postat av: Johanna

Lika bra att inte skriva ut det här, tyvärr.

2008-04-30 @ 23:30:04
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: lisaaa

aldrig kul att läsa om A om man inte får läsa om B

2008-05-01 @ 13:23:32
Postat av: Johanna

Då är det nog rätt mycket som du tycker är ointressant att läsa om, Lisa.
Här handlar det om att jag inte känner mig tillräckligt insatt. Jag fick ju aldrig läsa rapporten, bara höra det berättas för mig och det var lite krångligt. Och dessutom - skulle det vara något (mot förmodan) så vill jag ju att tidningen ska vara först - inte min blogg.

2008-05-01 @ 15:39:29
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback