Dumma bakterier


Jag kom precis på min ultimata kärleksförklaring: "Jag skulle spy för din skull". Säger jag det (eller till och med gör det, hemska tanke), så är det allvar. Fast spy för någon annans skull, går det?

Så romantiskt, hur som helst.

Nu är det elva år sedan sist. Hittills har det gått ganska bra att vara
emetofob. Jag har inte den extremaste sortens fobi - jag kan befinna mig på allmänna platser utan problem, jag kan vara i samma hus som någon som är sjuk (även om det är jobbigt). Jag dricker inte mycket alkohol. Jag har lärt mig att jag har ett bra immunförsvar och verkar vara resistent mot den hemska sjukdom med världens äckligaste namn som härjar i Sverige på vintrarna. Ändå är det fortfarande en sak, det värsta som finns, som jag aldrig, aldrig vill vara med om.

Och om jag åker utomlands, utanför Europa, vad händer då? Där är jag inte resistent. Jag är livrädd, hur gör man?



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Haha! Käka vitpepparkorn om du känner dig illamående. Tio per gång, typ tre ggr om dagen. Dödar bakterierna i magen, om de finns där.=) UT och åk med dig!Kram

2008-04-28 @ 12:57:41
Postat av: madelene

Hej Johanna! hoppas allt är bra med dig. Läser din blogg flitigt :) Vaccinera dig vettja! Mot allt möjligt! Då känner man sig säker till tänderna.

Postat av: lisaaa

ja visst finns det tabletter man ska äta en tid innan och även undertiden man reser?

2008-04-29 @ 18:26:04
Postat av: Helena

de tabletterna hjälper inte mot alla sorts magsjukdomar:P

2008-04-29 @ 20:42:47
URL: http://elaia.blogg.se
Postat av: Johanna

Jaha. Där sprack det.

2008-04-29 @ 21:45:42
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback