Miss

Tusentals fjortisar i slottsbacken. Utspilld öl i rännstenen och torkade spyor i varenda gränd. Gamla classmates som säger "heeej, vad kuuuuul att se dig", trots att vi inte sagt ett ord till varandra sedan vi gick ut högstadiet för mer än fyra år sedan. Mina kulturnattsminnen från Uppsala är vidriga. Men i år passerade evenemanget förbi utan att jag ens visste om det. Och nu när jag inser att det faktiskt var i går, kan jag inte låta bli att kika på programmet. Och komma fram till att jag aldrig har fattat grejen. Inte alls. Jag har varit för upptagen med att vara fjortis i hela mitt tonåriga liv. Det är förkrossande.

Körer - massor med körer
Jazz- och improvisationskonserter (bland annat min gamla pianolärare "som ägnat större delen av sitt liv åt jazzmusiken")
Yogakurser och danspass
Samba, tango och gospel
Folklig dans från Egypten
Buktalare
Thai Chi
Akustisk pop
Författarstafett
Berättelser från Afrika
Japansk teceremoni
Teater
Smyckestillverkning
Alternativa fotografiska metoder
Livekonserter med klassisk musik
Och flera hundra andra kulturella GRATIS evenemang.

Jag älskar Sundsvall. Men vad fan gjorde jag här i går?


Kommentarer
Postat av: Vetlekarolina

Thank you for the resources. Keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback