Fel fokus

Motorcykeln hade kört in i en traktor. Jag jobbar kväll och skriver en notis i Enköpings-Posten.

En person omkom i går i en motorcykelolycka mellan Uppsala och Enköping. Motorcykeln krockade med en traktor som...

Men var det verkligen en traktor? Eller en frontlastare? Vi är osäkra och jag har en lång diskussion med redigeraren. Vad är skillnaden mellan en lastare och en traktor? Jag skriver till slut färdigt texten och åker hem en timme senare. Nöjd med vad jag gjort. Två månader senare sitter jag vid datorn hemma i Sundsvall. Tv:n är på. I serien Sjukhuset visar de bilder från olyckan. Motorcykelföraren dog. Han dog faktiskt. På riktigt. Och jag diskuterade en fucking traktor. Världen är så skruvad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback