Trollbunden

I Stockholm lärde jag mig att SvT-huset är en enda stor labyrint, att det inte är svårt alls att åka tunnelbana och att jag kanske inte borde ha valt tv som fördjupning när jag ändå inte vill jobba med det. Och att jag måste sova mer och bättre, annars förstör jag mitt liv. Jag fick äta, sova och prata ut hos Mimmi i Stocksund. Det var det bästa av allt.

För mig har det alltid funnits en outtalad princip att inte läsa nobelpristagare. Av den enkla anledningen att jag inte tror att jag kommer att fatta ett skit. Det var en dum fördom. För på tåget hem igår kväll läste jag Isaac Bashevis Singers roman Trollkarlen från Lublin. Och trots att han fick nobelpriset i litteratur för typ trettio år sedan, log jag mig igenom varenda sida. Jag har alltid varit fascinerad av de som vägrar acceptera påståendet att människor inte kan flyga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, ta hand om dig Johanna! Tror du skulle passa skitbra på tv, men man ska ju känna för det själv också.

Postat av: Mimmi

Haha...du är så fixerad vid det där flygandet..=)Trevligt att du tyckte om mitt värdshus. Kram

2007-10-17 @ 20:10:59
Postat av: Dreamteamparty

Great site. Good info

2010-01-19 @ 08:41:22
URL: http://www.dreamteamparty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback