Gratis lambi

I måndags förlorade Britney sina barn. I dag ger Aftonbladet Klick henne vägledning: "Så ska hon få tillbaka barnen - steg-för-steg-guide för skandalstjärnan". Britney borde, enligt tidningen, bland annat skaffa sig ett körkort, hitta sig själv och bli en bra mamma. Perfekt. Britney Spears läser säkert svenska Klick. Jag kan se henne framför mig. "Åh, de tycker att jag ska bli en bättre mamma, DET hade jag inte tänkt på förut, vilket BRA råd".

Jag avskyr att köpa toapapper. Hur kul känns det liksom att betala för något som ändå ska ner i toaletten? Tyvärr är det ju inte så mycket att tjafsa om när det väl gäller. Häromdagen var toapappret panikslut hemma hos mig. Jag behövde inget annat, så det enklaste var ju förstås att gå ner till den lilla butiken på hörnet. Det är bara det att de alltid kommenterar det jag köper. Köper jag ägg så undrar de vad jag ska ha ägg till. Köper jag bananer så ägnar de fem minuter åt att hylla bananernas existens. Jag fasade för vad de skulle säga om toapappret, men tillslut fanns ingen återvändo. Det blev det dyraste pappret, med blommor på, för det kändes liksom mer okej. Expediten log brett.
- Laaambiiii, skrek han ut över hela butiken.
Jag betalade och sprang därifrån fort, fort. Utan kasse. Hela vägen hem funderade jag på om toalettpapper inte borde ingå i den allmänna servicen. Eller i hyran. Så att man slipper betala för det och slipper visa för hela kvarteret att man är en sådan människa som faktiskt går på toa.

I morse var det tenta. Jag vet att man ska vara allmänbildad som journalist, men måste man vara både jurist och ekonom också - samtidigt? Förbannade balansräkning.

Kommentarer
Postat av: Anonym


Du kanske skulle tillverka typ servetter som även kan spolas ner i toaletten. Och sälja. Så kan alla som känner som du låtsas att de bara är noga med att torka sig om händerna. Och så kanske du kan bli rik och anställa någon som köper toalettpapper åt dig.

Postat av: En kommentar här ...

Vad fan går du till för jävla mongo-affär? Du skulle ha svarat på hans "Laambii" med att peka på honom och skrika "Moongoo". Fast det finns ju en lösning som är väldigt kostnadseffektiv just nu så här på hösten - stadens gator är ju sprängfulla med löv som du kan använda i stället, ha ha : )

2007-10-08 @ 00:37:58
URL: http://horseheadedfleshwizard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback