Den ljusa sidan

Min lägenhet är aldrig så välstädad som veckan innan en tenta. Helt plötsligt öppnas mina ögon, som av ett under, och jag blir städmanisk. Disken måste diskas, NU! För hur ska jag kunna få ro att plugga om jag ser berget på diskbänken? Den obäddade sängen? Dammtussarna under sängen? Andra saker blir också väldigt viktiga. Kolla mejlen. Ringa hem. Skriva blogg. Betala räkningar (!). Och så måste jag ju hinna träna också. Tentor får mig med andra ord att ta tag i mitt liv. Åtminstone det som inte handlar om att öppna några böcker. Kanske skulle jag helt enkelt må bra av fler tentor?

Jag tror att jag kan flyga. Jag tror verkligen det.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Fler tentor åt folket! Fast uttröttande är det. Lycka till för övrigt.=)
För mig dröjer det hela tre veckor innan jag utsätts för panikartad städmani igen. Och ja, ordet "inmundiga" finns, så ditt ordförråd är kanske inte så fullkomligt som du tror...;)
Kram!

2007-10-02 @ 22:02:11
Postat av: Johanna

Nej, tur att jag aldrig haft så speciellt höga tankar om mitt ordförråd. Då har du lärt mig ett nytt ord. Fast jag tvivlar på om jag någonsin kommer att använda det ;)

Postat av: Helena

haha, ojojoj. Jag känner igen mig väldigt mycket!! Helt plötsligt blir man liksom engagerad i allt utom tentan typ. Ja, herregud.

2007-10-04 @ 22:29:24
Postat av: Abdulfiona

Great .Now i can say thank you!

2010-02-22 @ 07:56:00
URL: http://abdulfiona.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback