Bröströst, here I come

Nu åker jag hem till Åsbergby ett par dagar. För att sedan resa vidare till Stockholm och TV4 och SvT. Och tillbaka till Sundsvall där jag ska ta tag i mitt projekt i höst (vinter): få en djupare röst.
- Gå ner. Gå ner mer i röstläge, var det enda jag fick höra på speakerövningarna i tv-kursen. Dessutom har jag sedan länge insett att jag måste dissa vissa musikgenrer bara på grund av mitt höga register. Därför tog jag experthjälp.
- Är du en snäll flicka? undrade sångpedagogen.
Fan heller, tänkte jag.
- Kanske ser folk mig som det, svarade jag.
Hon förklarade att folk ser mig som jag pratar. Så nu ska det banne mig bli ändring på både röst och image. I vinter sjunger jag jazz och yxmördar alla som inte diskar sin disk i journalisternas lunchrum.

Kommentarer
Postat av: Therese

Johanna, jag tycker att du borde kolla din mail...

2007-10-13 @ 10:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback