Nytt liv på gång

Norrköping av alla ställen. Inte trodde jag väl att jag skulle hamna där. Men nu sitter jag här och försöker knåpa ihop en lägenhetsansökan. Jag har lite smått panik över mitt beslut att flytta dit i fyra månader i vår. För jag har aldrig varit i staden. Men spårvagnar finns det i alla fall, så det kan inte bli helt fel. Och på Norrköpings Tidningar får jag göra både tidning och tv, vilket passar mig utmärkt.

Annars inspireras jag mycket av Paulo Coelho. Jag vill göra en pilgrimsvandring i Spanien för att finna agape. Jag är  väldigt mycket into vad många andra kanske skulle kalla flum just nu. Ibland längtar jag efter att bara få vara filosof, hela dagarna.

Men det ska jag inte vara! Jag ska få ordning på mitt liv. Och att skaffa en praktikplats var väl ett godkänt första steg? Nu återstår bara de ungefär 99 andra. Jag kommer att trampa snett.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja, det är alltid en början.. När du väl trampar snett, för det gör de flesta någon gång är det bara att kika förbi mig, så ska jag ta hand om dina fötter. ;)Vi ses på söndag.Kram

2007-11-22 @ 16:44:03
Postat av: Madelene

Åh, grattis till praktikplatsen! Det kommer bli kanonbra! Kul att du får göra TV också, du kommer lära dig massor :D

Postat av: Therese

Grattis! Norrköping är inte så långt från Örebro...

2007-11-22 @ 18:59:13
Postat av: Anonym

Vilken bra praktikplats, nu kommer du blir sådära multikompetent eller vad det nu var man skulle bli!
Tror det kommer gå skitbra för dig! kramar jenny

2007-11-22 @ 23:52:09
URL: http://allaminasmaord.blogg.se
Postat av: carin

välkommen=) jag ska vara i linköping men kommer bo i norrköping så om du vill ha en guidad tur är det bara att säga till;)

2007-11-24 @ 00:27:45
URL: http://cakeshake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback