Medan du snarkar

Det här måste få ett slut eller så begär jag att få bli förvandlad till en fladdermus. Batwoman. Det vore inte helt fel. För normala människor blir trötta på nätterna och sover. Jag gör allt annat. Tänder ljus, dricker te, pratar, skriver musik, dansar, sjunger, läser, drömmer . . .  drömmer mig bort med tvåans testbild i bakgrunden och till tonerna av Grieg (varför spelar de alltid Grieg?). Och det där lilla strecket längst ner till vänster. Ska det alltid förbli fånget mellan två vita pinnar? Och ska jag alltid sakna vingar?

I dag dirigerade jag en låt som bytte taktart i ungefär varannan takt. Det var helt oförberett men faktiskt ändå roligt. Att stå framför en fyrstämmig kör som lyder ens minsta (nåja) vink är som att spela på ett stort instrument. Som en orgel ungefär, fast med mer dynamik. I bland undrar jag varför jag slutade med det vackraste av allt. Det var dumt av mig.


Kommentarer
Postat av: Dvd Rental Mail

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2008-05-14 @ 13:22:43
Postat av: Zoe Saldana

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback