Galna musiker

Oops. Mina föräldrar hade visst glömt nämna att farmor och farfar känner halva musikersverige. Och att de tydligen bjöd in till musikfester på Åsbergby en gång i tiden. Att det spelades stråkkvartetter i paviljongen. Att det sjöngs serenader för vackra damer utanför gästrumsfönstret. Att pappa utklädd till friare kom ridande på en käpphäst och sjöng Fritiof och Carmencita. Att de nästan dansade sönder golvet i salongen. Och att de höll på i, inte en dag, utan TRE!

Så nu har jag två välmotiverade frågor:
1. Varför har denna mycket relevanta information om mina släktingar undanhållits mig i tjugo år?
2. Varför, varför, VARFÖR slutade de med denna underbara tradition?

Det känns lite märkligt att skriva. Men jag hade velat festa med mina farföräldrar. Och musikerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback