Den största synden

Jag har syndat. Ingenting är så förbjudet som det jag gjorde på tåget mellan Uppsala och Sundsvall igår. Mina medpassagerares ilskna blickar brände i nacken och jag skämdes som en hund. För jag hade köpt FLASKVATTEN! Det finns inga ursäkter, bara en dålig förklaring: jag var törstig. Men jag vet. Jag hade kunnat gå in på en offentlig toalett och dricka vattnet från kranen. För det är bättre att jag får vinterkräksjukan i en vecka än att min vattenflaska smälter isarna och dränker våra barnbarn. Jag ville be alla mina medmänniskor om ursäkt och sjönk längre och längre ner i tågsätet. I en timme var jag en ond människa. Då. Då tog kvinnan på andra sidan mittgången - hon som stirrat värst - fram en Ramlösa och ställde den framför sig. Nåja. Är jag ond så är jag i alla fall inte ensam.

Kommentarer
Postat av: lisaaa

är du inte paranoid nu? alla köper ju flaskvatten. tror inte alls folk är så medvetna/orkar bry sig om att det är världens miljöbov. och man gör det ju för kolsyran... när jag blir vuxen ska jag köpa soda stream.

2007-11-20 @ 22:26:13
Postat av: Johanna

Det var inte ens kolsyrat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback