Tefilosof

Två känslor. Är det bara två ynka känslor som är grunden till allt? Runt ett bord på Café Charm i dag la en vän fram tesen att kärlek och rädsla är det enda som finns. Bland samtalsämnen som världskatastrofer och "vem blir nästa president i USA" kom frågan i skymundan. Men jag kan inte låta bli att fundera. Kan vi inte känna ilska och sorg? Glädje och lycka? Egentligen.

"Lycka är bara en illusion", fick jag veta av en annan vän i går. "Världen är en katastrof och det kommer du också att märka snart." Vilken optimist. Nej, jag tror att jag väljer Mr Jokes linje: "Världen är katastrofal om man ser den på det sättet. Det är bara fega människor som ger upp och drar med sig andra ner i skiten." Good point.

Jag fick en myra i mitt te.


Kommentarer
Postat av: Therese

Te är gott! Men myror... usch...

Postat av: Mimmi

Kärlek och rädlsa är grundkänslorna, resten är variationer på dem, så vi kan visst känna lycka och ilska. Tror jag. Puss!

2007-05-08 @ 22:38:46
Postat av: Christiansolveig

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2010-04-20 @ 15:43:47
URL: http://christiansolveig.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback