Sju sorters blommor

Nu har jag upptäckt Facebook. Ännu ett community. Det var verkligen inte vad jag behöver just nu. Jag behöver inspiration. Inspiration till annat än att skriva smörmusik, äta röda äpplen och plocka vårblommor. Det vore ju till exempel inte fel om det tog lite mindre tid än en dag för mig att skriva en sida till B-uppsatsen. Det vore kanske inte heller helt fel med lite mer självdisciplin just nu.

Fast nej. Jag vill inte ha disciplin. Jag vill gå ut i vårvärmen och lukta på syrenerna, mata änder på nätterna vid Sidsjön, jonglera med mina röda bollar, snacka skit med journalisterna på Waynes över en kopp grönt te, cykla runt i stan med fladdrande hår och känna mig som en sådan där student som jag förr alltid avundades i Uppsala. Jag vill läsa bra romaner på nätterna, sjunga sommarsånger och passionerat diskutera Oscar Wildes liv och filosofier. Och det är vad jag gör.

För snart är det Uppsala igen. Och Uppsala har sin charm. Framför allt finns ni där.

Förresten. Jag gjorde ett försök till i dag - ett tappert. Men det lyckades inte. Så nu har jag sju påsar med jättedyr chokladcappuchino i skafferiet och kaffe i vasken.

Kommentarer
Postat av: Wooowusa

Very well done. I enjoyed the site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback