Grattis Kungen

I Sundsvall firas valborgsmässoafton på Norra berget. Det skulle finnas en eld där, en jättefin eld, som syns över hela stan. Det skulle vara en eldshow och en kör skulle sjunga vårsånger. Jag längtade hela dagen.

Men ingen orkade gå upp på berget. Fy skam, vilka lata studenter. Hade folk blivit förvånade om jag gått ensam?

Istället pratade jag musik med två violinister och blev grymt nostalgisk. Varför är musik nostalgi för mig nuförtiden? La sedan beslag på festvärdens dator och lekte DJ. Vilket inte uppskattades av alla. Jag tror inte att jag tänkte tillräckligt mycket fest. De ville ha röj, jag ville ha Queen.

Nu gör jag en snabbvisit på Åsbergby för att rädda vad som räddas kan av min allrakäraste dator. Den som behagade krascha häromdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback