Grävskopa

Jenny och jag grävde i går och i dag. Vi hittade mycket. Till exempel ett avtal som inte följs. Och att många är väldigt missnöjda med priserna i studentrestaurangen. Det är alltid lika roligt att hitta fel och konfrontera människor med makt. De blir så små då. Jag har valt ett yrke där man lever på andras olycka. Och där man dessutom måste vara väldigt jobbig för att lyckas. Perfekt.

En av våra lärare har tydligen sagt att vi inte ska "hålla på och tänka på en massa tjejer och killar". Lite mer direkt: vi ska inte bli kära för det går ut över jobbet. Och ja. Jag är beredd att hålla med honom. Tack för tipset.

Och grattis Margareta till jobbet på Aftonbladet! I'm so proud.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har jag tänkt väldigt mycket på att vi lever på andras olycka och kommit fram till något som lättar mitt samvete: Vi ska leva på andras MISSTAG och LATHET. Misstag och lathet som påverkar andra människor. Och de människorna har rätt att veta om det. Så vi är helt okej ändå. Fast stackars Göte och Sandra. Men ändå. Vi är lite okej. Lycka till på praktiken! kram jenny

2007-03-23 @ 12:59:06
Postat av: Margareta

tackar ;). I dag är det första gången som jag läser din blogg föresten. Riktigt bra! Kram /Margareta

2007-03-30 @ 20:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback