First day

- Välkommen. Du vet var redaktionen är.

Så stod jag där. Kontorsstolarna gapade tomma. Klockan var åtta och ingen var där. Så när en medelålders man som såg ut som en chef kom in på redaktionen, slängde jag mig på honom och frågade vart jag skulle. Han blev ganska överrumplad, men förbarmade sig över mig och ganska snart stod vi i köket och diskuterade vi Sundsvalls idrottsliv. Och sedan sa han:
- Oj. Redaktionschefen och chefredaktören är båda sjuka. Vad ska vi göra med dig?
Ja. Vad svarar man?

Men så kom en kvinna som utsåg sig själv till nyhetschef och satte mig i ett rum med en dator och en telefon. Sedan gav hon mig några papper och placerade en systemkamera i händerna på mig. Och jag begav mig till kommunhuset för att lyssna på en föreläsning. Så pratade jag med en meterolog som sa att klimathotet inte var så farligt i Enköping. Well well. Jag skrev det...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Schysst att du fick en riktig kamera iaf. Jag fick ta enkät blider med nåt halvtaffigt. Som tur var stod min byline i yttepyttesmå bokstäver längst ner... Hoppas att du har en bättre praktik än mig

Postat av: Anonym

kan man läsa dina artiklar på nätet?

2007-03-27 @ 15:55:55
Postat av: Johanna

Nej, tyvärr. Enköpings-Posten har ingen sådan webb. Vem undrar? Och Lisa, jag är säker på att du trivs bättre när du kommer in i det lite mer.

2007-03-27 @ 20:04:28
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: lisaaa

det var jag, mitt namn försvann visst..

2007-03-28 @ 16:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback