Energier

Två saker hände för första gången i mitt liv i dag:

1. Jag fick mina artiklar publicerade i en riktig dagstidning
2. Jag fick parkeringsböter.

Det är ganska intressant faktiskt, att uppleva nya saker. Synd bara att det ena kostar lite för mycket pengar för att vara värt det. Men mina artiklar får gärna hoppa in i tidningar fler gånger. Och rent logiskt sett så borde de ju göra det nu två veckor framöver.

I dag gjorde jag en artikel om Master Chan som var på besök i Enköping. Han är från Kina och håller på med Feng Shui. Typ världsberömd. Det betyder att han "ser energin" i allt och alla. Alla hans lärjungar hade en grym respekt för honom och vågade knappt säga ett ord. Men jag var ju tvungen att göra intervjun. Så jag gick fram och frågade:
- How do you manage to see all this energy?
Han tittade på mig. Sedan började han skratta.
Han: - I just see it. I even see your body energy right now.
Jag: - And what does it look like?
Han ler.
Han: - Everyone has four kinds of energy. But there are five. And the one who has the fifth kind - the energy that you don't have - him you will marry.
Han klappar mig på armen och hela gruppen skrattar. Efteråt säger en hänförd deltagare till mig:
- Han är en av de främsta i världen, det vet du va?
Ja. Sa jag något dumt?

Kommentarer
Postat av: anna

toppen gumman!
du är för söt. hoppas dom är snälla mot dej på tidningen.
själv verkar jag blivit bortglömd...

Postat av: madelene

Johanna :D vad härligt att det går bra för dig. Och parkeringsböter, hihi. Någon gång ska vara den första!

2007-03-28 @ 20:21:28
URL: http://madelenes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback